måndag, maj 08, 2006

Butch Dyke Daddy Me

Satt o tittade på ett lesbiskt par på båten från Finland. Den ena var kort och knubbig, hade korpsvart stubbat hår, röd killskjorta, hängslen. Hon liknade tjejerna som brukade flirta med mig på Cubby Hole i New York. Det är en viss stil som dessa damer anammar. Sen sa jag till min samtalspartner (bög för övrigt) att jag retar mig på dem. - Men kan inte folk få vara som de är? sade han. - Jo, sa jag, de borde de ju få…men om de nu gått den långa vägen med att KOMMA ut för att bli FRIA och HELA människor varför i hela fridens namn går de in i en NY konvention? Den dagen de vet vilka de är behöver de ju inte klä ut sig till killar. De gör ju manligheten till något ytligt och de ser ut som snöpta män istället för starka kvinnor. Om jag var flata skulle jag sky de där brudarna och istället satsa på Mian Lodalen-typen istället. Hon rockar. Och om jag var lite äldre skulle jag satsa på konstprofessorn och flatan Camille Paglia. Vilka roliga samtal man kunde ha till frukost! Kolla här vad hon skriver om homosexualitet (texten saxade jag härifrån) "Homosexuality is not "normal." On the contrary, it is a challenge to the norm; therein rests its eternally revolutionary character. Note I do not call it a challenge to the *idea* of the norm. Queer theorists - that wizened crew of flimflamming free-loaders - have tried to take the poststructuralist task of claiming that there is no norm, since everything is relative and contingent. This is the kind of silly bind that word-obsessed people get into when they are deaf, dumb, and blind to the outside world. Nature exists, whether academics like it or not. And in nature, procreation is the single, relentless rule. That is the norm. Our sexual bodies were designed for reproduction. Penis fits vagina: no fancy linguistic game- playing can change that basic fact. However, my libertarian view, here as in regard to abortion, is that we have not only the right, but the obligation to defy nature's tyranny. The highest human identity consists precisely in such assertions of freedom against material limitation. Gays are heroes and martyrs who have given their lives in the greatest war of them all." -- Camille Paglia Nej, hon gillar inte poststrukturalism. Hon avskyr Focault och de andra franska grabbarna. Fight Nature. Bögar och flator är hjältar. Inte underligt att folk blir arga på henne, de glömmer att sätta sig in i hennes begreppsvärld. Bodil Malmsten avskyr henne vilket hon inte ens orkar blogga om. Och Salong Ks Åsa Mattson kallar henne ”antifeminist” vilket egentligen bara betyder att Mattson läser amerikansk mainstream feminism. Jag gick genast till hennes försvar i en kommentar som ligger där under.

Sexual Personae" rekommenderas. Nu är det slut med skitsnacket för i dag.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

vaken och alert så här tidigt?
isapisa

5/09/2006 08:26:00 fm  
Blogger Morelli said...

Yep!
tidigt? här ringer klockorna redan vid sex

5/09/2006 08:28:00 fm  
Blogger Morelli said...

min vana trogen bildgooglade jag på "butch dyke" och hittade denna bild

hon ser ju ut som jag!

5/09/2006 09:08:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.