fredag, juni 09, 2006

Kille se hit!

Jag är kompis med en tjej (+35 är hon) som vi kan kalla "A" och som vill gå på date med en trevlig man i passande ålder. Hon är snygg, smart,rolig, kul och ser ungefär ut som en blandning av Angelina Jolie och Ingrid Bergman. Jag skulle definitivt bli kär i henne om jag var kille. Eller i alla fall beundra henne på avstånd. Hon har varit gift, har ett barn, gillar sitt jobb och sitt liv. Den viktigaste egenskapen hos dig som ska ta ut henne (på exemplevis middag) är: humor, brains, självförtroende, stil och mognad. Sedan spelar det mindre roll vilket jobb du har eller så. Alkoholiserade eller deprimerade män gör sig dock inte besvär. (Det här har alltså JAG hittat på, det är inte HON som sagt ”stil och mognad” etc.) I alla fall så får ni som är intresserade antingen lämna en kommentar här nedan och/eller maila mig för det är jag som så att säga är gatekeeper i ärendet här, ha ha.

8 Comments:

Blogger Morelli said...

våga våga

6/09/2006 03:26:00 em  
Blogger Hanna said...

Vilken strålande idé! (inser nu att jag kommer att göra besviken, för det kommer att stå 2 comments plötsligt och så kommer du att tro att det är ett svar på dateannonsen men det är det inte. Det är bara ännu en tjej +35 med drömmar om stil, mognad och dater med trevlig man i passande ålder). Men jag var tvungen att kommentera. Jag hoppas verkligen att någon vågar!

6/10/2006 02:25:00 em  
Blogger deeped said...

*haha*
Deprimerade... jag menar - andelen av män i den åldern som knaprar SSRI-preparat är överväldigande...

6/10/2006 10:43:00 em  
Blogger Morelli said...

ondskan! säg till bara så bloggar jag åt dig med :-)
och deep ed: att äta antidepressivt tycker jag inte är samma sak som att vara deppig- tvärtom - det gör man ju när man börjat tagit itu med sin deppighet...

6/11/2006 08:10:00 fm  
Blogger Hanna said...

Deep Ed: Män i vilken ålder? "Den passande"? Faktum är att den önskade mannens ålder ju faktiskt inte är specificerad!
Och Jenny: ja! Accepterar erbjudandet med förtjusning. Å andra sidan verkar det inte som om svaren har regnat in? Fast de kanske har mailat eller hört av sig på annat sätt. De kanske är blyga.

6/12/2006 07:12:00 em  
Blogger Smarta Sara said...

Å jag har världens bästa man på lager, men han är nyligen singel och då menar jag NYLIGEN. JAg vill så gärna att han ska hitta en trevlig och begåvad kvinna men han är inte aktuell för dejting än p ett tag. Vi kan kalla honom E är otroligt smart, har en torr, lite engelsk humor, ett bra jobb på regeringskansliet (vet dock ej vad han GÖR där), är pappa till två synnerligen trevliga pojkar och är lång och smaaaal. Den otäcka f.d frun har rymt med hans bästa kompis, så nu har han varken kompis eller fru längre.

6/13/2006 09:36:00 fm  
Blogger Morelli said...

Se där! Där kom det nästan ett napp. Vi får avvakta med E och nu behövs det alltså ännu fler villiga eftersom Ondskan också anmält sig till denna koppleritjänst.

6/13/2006 09:59:00 fm  
Blogger Hanna said...

Vi kan ju börja kalla mig O nu då, så det passar! Eller H, kanske, vilket går mer i linje med mitt riktiga namn.

6/13/2006 07:26:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.