fredag, juni 02, 2006

I den ljuva sommartid

Tänker jag på flera saker samtidigt. "Att bli gisslan hos samtiden" har flaxat runt i huvudet ett tag och "immanens" och "transcendens". "Sitter i full immanens på cykelsadeln och funderar..." Precis just nu går M genom gröna prunkande skogen till Villes skola med Olle och Ville. Det doftar så. Syrenerna har slagit ut nu. Det står fyra döda tallar mellan Vinterviken och Mörtviken. I eftermiddag ska jag mingla med konstnärer för att åttiotalets (i alla fall högstadiets) snällaste kille blev curator och bjöd med mig på vernissage. Som tur är följer Mathimlen med. Jag älskar ju konstnärer men tänk om de inte älskar mig. Det blir nog en text om detta så småningom- kanske. Bushfolkens softa syn på kultur tänker jag också på och recepten på caesarsallad och sellerisallad och på bokförlagsbranschen och på "branscher" i allmänhet och på dessa svårhanterliga fenomen som kallas "relationer"... och på den fönäma sysslan koppleri eftersom min kollega A vill att jag fixar blinddates åt henne. Det här är väl en sammanfattning av nästa veckas bloggtexter antar jag. Bilden föreställer Villes text om vad trollet Trulle gjort.

2 Comments:

Blogger Amber said...

Åh, vad fint Ville har skrivit! Själv blir jag otroligt stolt när min son skriver, eller spelar fiol, eller målar, eller.. Fast du är väl van, som har flera barn. Vänjer man sig så att man mister stoltheten?

Jag har ett par påsar kläder, förresten...

6/02/2006 11:44:00 fm  
Blogger Morelli said...

nej den mister man inte!...kläder? toppen! kom o fika!

6/03/2006 06:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.