tisdag, juli 18, 2006

Nära döden med Marianne

Jag sitter i baksätet på en vit Renault och försöker göra ett redigt och rekorderligt intryck på Marianne som kör mig till Halland Vi talar bland annat om statusen på olika utbildningar Om att hennes bror är chef Om att tjärblomster heter rallarros i Hälsingland Jag anstränger mig för att låta trevlig och lyckad Marianne pratar runt Ingenting hon säger till mig är viktigt för henne Varför vill jag att hon ska tycka att jag är framgångsrik och duktig? Hur tråkigt är det inte att INTE tala med varandra? All energi rinner ur mig Bättre då att sitta helt tyst och invänta döden Tresekundersregeln, kan du den Marianne? Om du har tre sekunder till bilen framför så hinner du kanske bromsa Marianne! Hur kunde du bli så gammal utan att lära dig något?

2 Comments:

Blogger Space babe said...

Utgår ifrån att det var den ordentliga Marianne du åkte med och inte galna Marianne?

7/20/2006 11:28:00 em  
Blogger Morelli said...

nej..INGEN Marianne
jag kallar henne marianne för att alla ANDRA hette det

7/21/2006 08:49:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.