tisdag, augusti 01, 2006

Swedish bombshells & De andra

I bilen från Fårö häromdagen pratade jag om mitt favoritämne; marknadsföring av poesi, med J&E. Och frågan var denna gång: "Hur får man aktiekillarna på Wall Street att vilja köpa och läsa dikter?" J&E ansåg att det var en riktigt dead end street men jag försöker i alla fall: 1. Översätt eller skriv på engelska! 2. Sätt en snygg blondin med eller utan en väldigt urringad tröjan på framsidan. 3. Bokomslaget får inte på något sätt antyda att boken handlar om något annat än sexy swedish girls. 4.Tatuera (eller nåja, skriv) dikter på kropparna på de glatt poserande nakna eller halvnakna kvinnorna. 5. Victoria Silverstedt! vad sägs om att höja din kulturella status? Work with me. När Wall Street killarnas barn dör och de saknar språk för sina känslor- vad händer då? Då kan de hyra in elegiska svenska barder som ger ord åt deras sorg. (Fast det visade sig att det redan finns sådana speech writers förstås) Det är inte de människorna som gillar att läsa och tänka och känna för mycket som styr världen påminde E mig om. Det är de andra. Kanske att de andra hittar hit nu genom mitt taggande. Jag får ladda för deras ankomst. Andra bloggar om: , , , , , , , ,



Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.