lördag, juli 22, 2006

värsta svackan

Våra kompisar från Usa sitter fast i Dusseldorf. De skulle varit här i morse- nu kommer de förhoppningsvis i morgon kväll (!) och vi som ska till Gotland tidigt på måndagmorgon och allt. Jag har sett fram emot att de ska komma hela året men i dag! Vad händer? Jag drabbas av värsta svackan. Jag klarar ingenting och ingenting känns kul och allt som ska packas och när och vad ska vi äta? och lägenheten är ful och jag "kostar för mycket och tjänar för lite" och jag ångrar att jag bad min mor om pengar till en sak (jag är snart 40!) och lakanen i skåpet verkar inte rena och är inte vikta snyggt och olika komihåg- listor skrivs fast de glöms bort och saker skrivs ned på fel ställe och M o jag var osams i flera timmar och jag säger elaka saker. fast nu har det lugnat sig lite. jag ska sälja ett guldarmband. vi har ätit thaimat. vi är snälla och tysta och våra vänner kommer väl så småningom och pengar är en världslig sak och man kan styra upp sitt liv i augusti också.

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Men åh. Det blev inte som du föreställt dig! Klart att allt blir fel då, när man har längtat efter det och sen blir det inte så som man planerat. Som julafton.

7/23/2006 01:28:00 em  
Blogger Amber said...

Mycket bra beskrivning av hur det kan vara ibland i livet. Men du har rätt i att det går att styra upp i augusti... Fast under sommaren SKA man vara två, lycklig, vacker och helst lagom brun och lite rik också. Pust.

7/24/2006 02:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.