fredag, september 08, 2006

Dramatik

-Varför skriver du inte en pjäs? -En pjäs? Usch! -Ja men du pratar ju som en dramatiker, det behövs ju dramatik -Jag får fel associationer av ordet "dramatik". Jag ser en gumma stolpa in från vänster och en annan gumma med rullator komma inrullandes från höger på en stor öde scen och de säger tråkiga genomtänkta kloka saker och har någon slags besvärlig relation och det sitter tråkiga och tysta människor i glesa rader framför dem. -Vad synd att du känner så. Man kan ju inte skriva något om man redan innan tänker var texten ska hamna och hur den ska tas emot. -Nej, eller hur.

6 Comments:

Blogger Space babe said...

Män och deras oförmåga att låta problem förbli problem, de måste alltid lösa allt... Jag minns en ordväxling vi hade i sängen när jag hade ångest för vad jag skulle göra med mitt liv:
- Jag vill jobba med film.
- Jamen börja med att försöka få jobb som ljussättare då!
- LJUSSÄTTARE???
Jag säger samma sak idag: LJUSSÄTTARE???

9/08/2006 09:11:00 fm  
Blogger Space babe said...

För att vara helt ärlig och rättvis: Han tyckte jag skulle lära mig ljussättning först.

9/08/2006 09:13:00 fm  
Blogger Morelli said...

ha,ha ljussättning! rätt kul! ambitiöst tänkt, sculpture with light
fast i ovanstående dialog är den "manliga rösten" inte min m

9/08/2006 09:18:00 fm  
Blogger rosa fluff said...

Hahaha.. Ljussättare var jätteroligt!!

9/08/2006 02:23:00 em  
Blogger jacobsteel said...

Upptäckte i somras att ljussättning minsann funkade till och med i bokform. Köpte "Painting with light", av John Alton. Överraskande underhållande.

9/08/2006 08:13:00 em  
Blogger Morelli said...

Jacob, kul! den boken ska jag kolla efter

9/09/2006 08:58:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.