fredag, september 01, 2006

Gömda platser

Just där jag i all hast gjort en svart plupp är en rondell under Essingeleden jag passerar nästan varje dag. Jag har märkt att folk gömmer sig där av olika anledningar. De tar sig en lur i bilen kanske, de byter däck eller nummerplåtar, de pratar i mobil med älskarinnan. De spelar boule och dricker öl under bron när det regnar, de slänger lite vitvaror de vill bli av med. De röker. Norröver ligger Stora Essingen,kartan föreställer Gröndal och Aspudden.

2 Comments:

Blogger Morelli said...

jag gillar såna platser vill jag säga- och det som för den ene är perifert och dolt är för den andre centralt och som på en scen...jag undrar var deras "centrum" är?

9/01/2006 05:34:00 em  
Blogger Hanna said...

Åh, jättebra.

9/01/2006 07:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.