söndag, augusti 27, 2006

Rent Lula Rent

Åt goda och prisvärda galettter på Byn med M&U&L. Den franska årgångscidern var dock en aning för opastöriserad för min smak. Stack man näsan i glaset luktade det som något surt klädesplagg som ens barn lekt med på ett underligt ställe och sedan slängt i en möglig källare. Sen bar det vidare via baren på Anglais till sluttampen på Lilith by night där vi tyvärr missade Sara Lundens "Das Fleck" men istället fick ta del av några andra föreställningar. Polskan var väl okej...så mycket kan jag säga. Annars tyckte jag att det var väldigt opersonligt och som om alla följde samma mall. Loj stämning däruppe på K-husets tak - men vilken juste lokal det är! Varken inne eller ute. Men det behövs folk där för att fylla upp. Det pågick någon slags konsert i Kungsan och Hamngatan drällde av kids. Det kom horder av fjortonåriga pojkar rusande i stora gäng längst med Biblioteksgatan och L fick flashback från Öland där hon en gång bott på en gård och sett ett gäng unga grisar i puberteten bete sig exakt på samma sätt. Jag tycker det verkar vara rätt häftigt: tänk att rusa genom stan och skrämma folk bara genom att man springer snabbt och är så många. Varför gör inte tjejer sådant? Det var nästan som en installation. Gråtande kvinnor skulle jag också vilja se horder av. Tusen gråterskor som står på gator och torg. Nej, nu går jag och ser på Sopranos, första avsnittet.



Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.