fredag, september 29, 2006

Vem förtjänar vad?

Apropå sorgliga Emily gisslan dramat i USA. – Hon har aldrig gjort någonting mot någon för att förtjäna detta, sa en av klasskamraterna, enligt CNN. Nej, det så klart. Vi blir inte våldtagna och skjutna av en galen gubbe för att vi förtjänar det. De morgontidiga mormödrarna och spädisarna som sköljdes bort av Tsunamin förtjänade inte det heller. En och annan syndare som låg och sov ruset av sig där i Khao Lak förtjänade möjligtvis att bli bortsköljd, vad vet jag? Jag förstår att man blir ledsen när någon man känner dör på det sättet- men att prata om att "förtjäna" eller "inte förtjäna"? Det är verkligen gammeltestamentligt. Skärp er. Själv skurar jag och fejar jag och stryker linnedukar. Tjoho. Fint väder.

4 Comments:

Blogger jacobsteel said...

exakt. det ständiga slentrian-inledandet med "förtjänar" måste få ett stopp...

9/29/2006 01:20:00 em  
Blogger Hanna said...

Fast det var väl en klasskamrat som sa det där med att förtjäna. Som var lite ledsen och 16 år. Då kanske man inte har tänkt så långt. Fast sen behövde ju inte tidningarna citera det iofs.

9/29/2006 01:47:00 em  
Blogger Morelli said...

absolut jag håller med ondskan, jag skäller BARA på myndiga personer :-)

9/29/2006 03:35:00 em  
Blogger Hanna said...

Precis. De som förtjänar det. JAG förtjänar ett nytt roligt jobb, men först och främst en cykeltur!

9/29/2006 04:15:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.