tisdag, september 26, 2006

Something that needs nothing

Ska börja skriva en text som jag tror ska börja: "Är du fjorton år och bor på Ingarö? Tänker du ha fest med vin och cigaretter och bjuda jämnåriga? Bli då inte förvånad om det kommer en stor skåpbil körande fram till huset mitt i natten för att kolla hur ni har det. "Eller på något annat lämpligt sätt. Förra årets filmfavorit: Miranda July har förresten skrivit en novell i 18 september numret av New Yorker. Jag brukar aldrig läsa noveller men ska kanske göra ett undantag denna gång. Den heter SOMETHING THAT NEEDS NOTHING. Förresten har blogger förändrats sedan jag råkade exportera temat till wp. Det blir ingen luft mellan stycken hur mycket jag än trycker på enter enter enter enter enter enter

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, kan du inte berätta om hur det var.
Isapisa

9/26/2006 09:19:00 fm  
Blogger Morelli said...

du får läsa texten sen. Det var intressant att krascha in på fester med fjortisar.

9/26/2006 09:36:00 fm  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Blogger går inte att styra - jag har försökt men får alltför ofta kapitulera!

Samuel

9/26/2006 01:50:00 em  
Blogger Morelli said...

nu har jag återigen valt om temat SIMPLE, jag ska kolla om det hjälpte....inte ens "html-breakar" funkar...skumt...

9/26/2006 02:26:00 em  
Blogger Morelli said...

Novellen var läsvärd och sorglig och rolig samtidigt.

En ung flata som är olyckligt kär i sin vän Pip.

Jag satt på Mc donalds Liljeholmen och drack en kaffe i solen i går och läste den.

Värna om din känslighet människa, tänker jag.
Var det inte det Oscar wilde sa förresten.
Att en människas känslighet är hennes geni?
Eller var det tvärtom?
Det stämmer i alla fall på Miranda Julys text.
Man ska inte vara så tuff- då skriver man inget bra.

9/27/2006 08:52:00 fm  
Blogger Hanna said...

Jag såg den här filmen som var så bra i helgen (jag ser alltid alla filmer kanske ett år efter att man ska se dem). Åh, så bra! Jag vill också läsa av henne. Och värna om min känslighet ;)

9/27/2006 09:22:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.