torsdag, januari 04, 2007

Paranoia please

Jag hörde av Y att hon och S tror att anledningen till att jag inte ger ut böcker är att jag har ”mäktiga fiender”. Rolig tanke faktisk. Det handlar alltså INTE om att mina manus inte är tillräckligt bra. Tyvärr så är jag inte paranoid på det sättet. (jag måste alltid anstränga mig mer, göra mer våld på min medfödda lata lättsamma natur osv) Fast när jag tänker efter så var det en gammal punkbrud från Täby på Norstedts som jag tror snackade skit om mig. Och jag kränkte förmodligen någon mäktig kvinnlig poet utan att veta om det på någon förlagsfest. Berättade jag inte en rolig historia där? Skojade jag inte för mycket? Flamsade och tramsade? Jag ska fundera vidare. Tanken är lockande.

7 Comments:

Blogger Staffan B said...

HA HA ursäkta men det där låter som viskleken. Det var inte riktigt min teori, vet inte om det var Y:s heller. Snarare var det tror jag en frågeställning om att det kanske eventuellt möjligtvis fanns folk som var avogt inställda till din poesi ... inom förlagsbranschen alltså.

Men det låter kul att ha "mäktiga fiender" inom förlagsbranschen. Jag jobbar på det själv.

hälsar

S

1/07/2007 04:59:00 em  
Blogger Morelli said...

Jag vet staffan- viskleken verkligen! Men jag försöker som vanligt bara roa....
O man får väl som du säger försöka hitta sina fiender..Jag skrev en en gång en lång lista med titeln "mina fiender "- den var rolig och hemsk och slog mot alla håll i kultursverige- framförallt satte jag dit alla dem som jag inte ansett behandlar mig mig "tillbörlig respekt" Skulle definivt skaffat mig fiender om jag publicerade den här- fast det är jag för feg för...

1/07/2007 05:27:00 em  
Blogger Staffan B said...

Jag tror att "Mina fiender" skulle göra succé som bok. låter lite som Olle Ljungströms "Kända kvinnor som jag knullat", fast typ tvärtom, fast den boken existerar tydligen icke.

1/07/2007 07:17:00 em  
Blogger Hanna said...

Skriv den! Skriv den!!! Jag startar förlag och ger ut den.

1/07/2007 07:46:00 em  
Blogger Hanna said...

Den kanske skulle kunna ha samma upplägg som en MIna vänner-bok?

1/07/2007 07:51:00 em  
Blogger Staffan B said...

Jaa, så har man researchat ordentligt på inkomst och förmögenhet och antal barn och eventuella domar och allt snaskigt man kan hitta!

1/07/2007 08:46:00 em  
Blogger Morelli said...

härlgt staffan! hämnd lär vara en fantastisk drivkraft!

1/08/2007 02:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.