fredag, april 27, 2007

Sol, Gamling, Strömming, Surdeg usw

Kvart över ett i dag åt jag en inlagd strömming med mos på Slussen. Det satt en brunklädd sagofarbror framför mig och mumsade på en likadan strömmingstallrik. 80 år kanske. Toppig mössa och stort vitt skägg. Han luktade...pergament...inte illa. Sedan tog jag bussen till Nacka och tittade i surdegsbunkarna hos en 24-årig bagare. Och i morse var jag på ett varv på Långholmen med en konstnär, en svetsare, en fotograf och en baby. Detta lilla mästerverk på stolpen kommer härifrån av den lilla lappen att döma. Nu ropar M. Jag ska få en drink. Ajöss.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mums, mums med strömmingstallrik.
Tidningen är finfin, fick ett ex idag.
Skrev om den på min "blogg". Nu lite Biblia Chora Chardonnay. Mums det mé. G

4/27/2007 10:34:00 em  
Blogger Morelli said...

du med din "blogg" G som ingen får se....när ska du börja blogspota istället? vi väntar med spänning

4/28/2007 09:18:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.