söndag, april 22, 2007

La Fontana faktorn

Bloggare på SEX-fest: Ana, Morelli, Mary och Max i går när tidningen SEX hade avskedsfest. Vilka som står bakom vet jag inte. Förmodligen några kändisar. DJ Max sammanfattade stämningen bra: ingen dansade, ingen tordes släppa loss riktigt, en bra fest behöver en viss Svenne-faktor för att bli rolig. Själv kallar jag det La Fontana-faktorn efter ett disko på Mariatorget där jag hängde under det tidiga nittiotalet. Började läsa SEX vid frukostbordet. Bra intervjuer. Synd att den läggs ned. Nu far vi strax norrut till mormors trädgård för att vårstäda.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var på releasefest häromveckan. Varför dansar ingen? tänkte jag.
Det var nog bara jag som var tillräckligt gammal för att dansa. Alla andra var tuffa.
/L

4/22/2007 08:36:00 em  
Anonymous Anonym said...

okej det var inte BARA jag som dansade, riktigt så pinsam och obekymrad är jag inte.
/L

4/22/2007 08:39:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det var roligt skrivet tycker jag. Det är några år, vet ej exakt vilka, men säg mellan 18 och 28 när tuffhetsfaktorn är tung. Det är faktiskt riktigt kul att det är lite pinsamt. Förresten är det nog t o m uppåt 40+ när jag tänker efter, kanske ännu högre. Jag är inte heller så pinsam och obekymrad att jag skulle våga inleda på dansgolvet på ett lite tuffare party. Bara dansstilen i sig kan ju framstå som jättepinsam. Kul ändå på nåt vis, jag skrattar för mig själv just nu. Skoj! G.

4/22/2007 09:33:00 em  
Blogger Smarta Sara said...

LA FONTANA! Måste bara berätta att jag blivit PORTAD från LA FONTANA (1992) och jag antar att jag måste vara den enda med tanke på . ja du fattar om du hängde där mycket. Vilket jag också gjorde fram till denna ödesdigra kväll. När jag för övrigt också gjort bedriften med att inte bli insläppt på Dubliners.

4/23/2007 04:05:00 em  
Blogger Morelli said...

smarta sara; Jistanes! som Jacob Steel brukar säga då måste du varit bra på lyset

4/23/2007 06:20:00 em  
Anonymous Anonym said...

och "L" jag saknar din blogg/ "J"

4/23/2007 10:00:00 em  
Blogger Helena Looft said...

Hm, det där känner man igen även från andra sammanhang ...

Jag och Petter (Lindgren) och Kennet (Klemets) hade en popgrupp i början av 90-talet och ett av våra paradnummer var en lite dansbandsartad version av "Det var en lördagsafton". Vi skrev till varsin egen vers också och Petters, som kom mot slutet av visan, gick så här:

Så gick jag till Fontana sen minns jag inget mer
Jag tog visst 94:an, nu Odenplan jag ser

(varje rad upprepas två ggr)

4/24/2007 02:02:00 em  
Anonymous Anonym said...

ha ha, vilken fin sång, heja poeterna! jenny

4/24/2007 02:58:00 em  
Blogger Borgargubben said...

Jenny. Jag har snott din bild från sexfesten. Sorry... Du kan se den på min blogg.

4/25/2007 10:39:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.