fredag, april 13, 2007

Best of Jenny Morelli Bloggen

Eftersom jag inte har tid att blogga så mycket nu för tiden så passar jag på att föreslå en djupdykning i bloggen. Här kan ni till läsa om när jag cyklar jag till Skärholmen i regn och tänker på Roy Andersson och får brösten utplattade i en maskin. Här är några reflexioner från de rikas sjukhus. Här tror jag att jag fortfarande ska få 50 000 SEK av Marianne Ahrne att skriva filmmanus för och hittar min egen madeleinekaka.

Leila K skrev jag om här och det är mitt absolut mest lästa inlägg. (När jag gör key word analysis är det nästan alltid hon som hamnar överst. I bland vinner mitt namn över Leila Ks och då känner jag mig helnöjd ska ni veta) Den här texten som handlar om att bloggen är en glaskoffert slår jag själv gärna på trumma för och här var jag på konstutställning på Moderna Museet och här försöker jag lära er något om frihet och pippi långstrump

David Lynch, Dennis Hopper och mig handlar det här om och usch för relationer och här är jag plåtad av min son Ville och här läxas självaste Gunnar Ekelöf upp

Negativa gnälltexter är glesa i den totala skörden men här finns en och här finns en annan och här har det antagligen varit bråk hemma, hoppsan sa.

Den som googlar på "ketchup" hittar ofta hit vilket är trevligt och här kan ni läsa om när jag mötte en gammal punktant som jag beundrade som tonåring men som har blivit bitter och här åker jag bil med en annan tant som heter Marianne och här har jag hittat två gummor i Gränna och nu blir det djupsinnigt och handlar om identitet och vika vi är och sen blir det ytligt och flamsas och tramsas om blondiner och sedan dyker vi ned till Nietzsche och sen simmar vi runt bland er ER LÄSARE och tar några simtag bland hur bilderna på mat förändras med tid och slutligen landar vi i den eviga frågan: vilka vi egentligen är


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra! En hel del där som jag inte läst.

/L

4/14/2007 01:48:00 fm  
Blogger Space babe said...

Haha, en sån måste jag också göra snart. Fast jag gör det skvättvis istället redan.

(Wow, word verification "qkfka" - nästan som Kafka!)

4/14/2007 07:41:00 fm  
Blogger Jenny Morelli said...

L?? hmm???kan det vara RF

4/14/2007 08:32:00 fm  
Blogger rosa fluff said...

could be.

4/14/2007 04:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, bra grepp men roligare med dagsaktuellt. Har börjat "blogga" själv men på ett helt annat ställe. Vi får se hur det går. G.

4/14/2007 10:52:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Jag har kommit på vad det värsta med nya blogger är. Det är att profilbilderna i gamla kommentarer försvinner, och därmed känslan man hade då. Fast nu har jag ingen bild alls, det är också en känsla.

4/15/2007 12:11:00 fm  
Blogger Morelli said...

rosa fluff: håller med, men det är mer som försvinner: radbrytningarna tex.
g: jag väntar med spänning på att läsa din blogg
mors

4/15/2007 08:49:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Länka genast till G s blogg

4/15/2007 03:28:00 em  
Blogger Borgargubben said...

Hej. Nej, hon skulle inte flytta längre än från vårt jobb. Hon sökte jobb som litterär agent på Salomonsson Agency och hon var den sista kvar av två innan han (den andre) fick jobbet. Jag ska snacka med Maj Sjöwall nu på lördag och försöka fiska lite vad som händer i förlagsvärlden. Hon kanske vet något. Hur går det på VI?

4/15/2007 07:33:00 em  
Blogger jacobsteel said...

fet blog det här.


egen skoltidning härskar. :)

4/22/2007 11:40:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag ska läsa. Allt gott Jenny. Anne-Marie

12/03/2008 08:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.