onsdag, maj 30, 2007

Ondskan via Filosofin

Så sitter man alltså i Ondskans lägenhet och har det oförtjänt bra med hasselnötskaffe och svarta mackor med bredbar fetaost på. Ondskans tax kom och lade sig bredvid mig i natt- det kändes som en ära. Det hänger en Ondskan-grytlapp i köket... I går chittchattade jag med filosofer i Lund och gjorde en intervju med en amerikan. För att öva mig spelade jag in hela intervjun med min mp3. Jag hade en tanke att den faktiskt kunde göra intervjun bättre på något sätt. Men det skulle jag inte ha gjort. Jag lyssnade igenom den på tåget till Malmö sedan och hör min egen röst ställa frågor på en stakande, trevande och närapå helt obegriplig engelska. Det märkliga är att hon svarar ganska begripligt. Jag har ändå bott i USA i sju år. Men det ska jag aldrig mer tala om för någon engelsktalande person. Nyss läste jag det här på Thentes blogg, det var kul. Tuttan Krukefjärs.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag undrade vart du tog vägen, nu förstår jag. isapisa

5/30/2007 03:42:00 em  
Blogger Hanna said...

Taxen tackar för äran! & jag tackar för besöket!

5/30/2007 07:59:00 em  
Blogger Space babe said...

Å, jag vill också sova över hos Ondskan och få taxen i sängen. Kul att få träffas i alla fall 7 juni!

5/31/2007 09:31:00 fm  
Blogger jacobsteel said...

suverän grytlapp!

6/16/2007 09:00:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.