torsdag, maj 24, 2007

Till chefen till någon som snart ska gå i pension

Hej Chefen!
eftersom jag ser att du ofta googlar på
”dikter till någon som ska gå i pension”
och hamnar just här i min blogg
så ska du få något av mig

du ska förstås hålla tal
imorgon redan
framför hela arbetsstyrkan
och det är nervöst
för du känner inte denna
åldersstigna arbetstagare
så värst bra
man vill säga rätt grej, jag förstår
det är egentligen rätt lätt
säg det som du själv vill höra
när du skröpplig och lomhörd
stapplar ut från din egen karriär

tala dessutom högt och tydligt
och ljug lite och säg att ingen är utbytbar
människor i grupp gillar att höra sånt

1 Comments:

Blogger Morelli said...

jag tror på den här konstformen- det är förstås en variation på detta

5/25/2007 08:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.