måndag, december 19, 2005

ett gammalt beundrarbrev 50x70

Till skådespelaren Jonas Inde. Vem vet -det kanske kommer fler... kul att fundera på beundran som konstform, som motvikt till den megalomani man annars känner hmmhmm.... skrev ett till krönikören bengt ohlsson också när han en gång fått till det riktigt bra i Dn på Stan (jag tror det var en lyckokrönika, typ hemmafrukrönika) Vet inte vilka mer som skulle förtjäna ett..?ett bra tillfälle är annars när folk har gjort något bra men inte hyllas i medierna. Jo...Amanda Ooms skulle fått ett efter "så vit som en snö". Hon fick ju ingen guldbagge... Annars: portvin, julöl, julklappar, kryddenjlikor, apelsiner, fakturor, OCH ett amerikanskt husmorstips: lägg en alka selzer i toan så blir den fräsch lagom till jul. Köpte det i apoteket i Skärholmen. Jag berättade glatt vad jag skulle göra med det då den grå apotektantens mungipor åkte ned. - Nej- men vi brukar informera våra kunder om att inte slänga läkemedel i toan. -jaha, men vad händer när vi kissar ut alkaselzern då- är inte det lika FARLIGT FÖR MILJÖN? - nja....inte riktigt - Nehej men jag tänker köpa alka selzer i alla fall. Andra bloggar om: , ,

2 Comments:

Blogger Space babe said...

Lägg gärna ut Bengt Olsson-brevet också! Jag vill läsa. Hoppas Inde får läsa sitt.

12/20/2005 02:04:00 em  
Blogger Morelli said...

hittar inte bengt ohlsson brevet...ska leta vidare....
efter andra också..göran rosenberg o camille paglia har jag skrivit till också tror jag...o en gång i tiden: suzanne brögger, jag fick svar plus en signerad bok minns jag...
Fast inte på så här stora fina papper

12/22/2005 02:13:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.