fredag, december 09, 2005

No fear

Dricker stora klunkar med kaffe och letar efter kopiepapper så att jag kan printa ut mina elevers texter och börja med kritiken.. var på trevlig julfest med ovanligt god cateringmat från No fear Catering det bjöds på geggiga amerikanska revbenspjäll,ugnsbakad sötpotatis i klyftor, jams, lax, kyckling, spenat tacos, chili, sallader av olika slag. Klart godkänt. Brudarna intog som vanligt dansgolvet och jag satt bredvid och suktade, det är ett dansgäng som jag alltid dras till på festerna- jag gillar själv bara att prata & dricka till en viss gräns- typ kl elva sedan är det ju ofta helt meningslöst att stå och gagga vid en bardisk- fast doktor Anders var där och det var kul att se honom måste tilläggas. Han bad mig fråga min martin om han vill spela innebandy på måndagar- (vill du det martin? och nästa fråga: får du det för mig?) Tog en avslutnings cig med christian och lidija ute på en bänk på ringvägen. Snackade om att bo i andra delar av världen..kanske Thailand. Sälja pannkakor där. Ska träffa min nuvarande mjölkko, skådespelarskan klockan tre för att diskutera pengar och hennes bok som jag ska hjälpa henne att skriva...fick manus i går: 160 sidor EN OCH EN som 160 attachment i ett mail. Bara att få i hop alla sidorna kommer att ta en hel dag...Finns det inte något som heter merge? Typ två klick så har man fått in alla sidorna i ETT dokument..Tacksam för hjälp i ärendet Till middag ska olle och jag äta KÖTT och bearnaise sås och avocadosallad och choklad till efterrätt och jag ska dricka ett glas rött gott vin. Olle får isvatten som vanligt. Alice får....quorn & bearnaise sås. Ville är i Härnösand hos sin farmor och min snygge man i kostym ja han ska ut med Ulf, han...stå och hänga i en trevlig bar någonstans...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bernaisesås, hmmm Det vill jag också äta. Nedräkningen har börjat, jag åker till Ensta imorgon. Enjoy your evening. Isapisa

12/09/2005 12:15:00 em  
Blogger Morelli said...

fasen syrran,
här berättar jag en hel massa spännande händelser- vad tar du fasta på? bearnaisen! kom igen- var det inget INNAN som var intressant?

12/09/2005 08:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.