måndag, december 05, 2005

dumplings me adhd

Låg och kollade på en kinesisk film om en skön ung dam som var mästare på att göra dumplings som han som fotat "in the mood for love" har fotat. (Dumplings 3 extremes) Martin sa att det var en skräckis. Men så visade det sig vara aborterade foster hon blandade i sin köttsmet och då stängde jag av. Någon måtta får det vara i dag. Jag passar alltså på att göra det jag aldrig aldrig gör annars- läsa och kolla på film på dagtid. Nörretranders bok "märk Världen" om vetenskap och intuition går det sakta sakta framåt med. När vi till vardags pratar om information så menar vi egentligen exformation, dvs vi tar bort det mesta, annars skulle inte budskapet gå fram… Att skala bort rules. Ett totalt kaotiskt kök innehåller mer information än ett städat. Men någonstans mittemellan kaos och ordning är komplexiteten som störst.. Fast fråga mig inte vad jag menar med komplexitet-- eller med information heller för den delen...eller vad termodynamik är? algoritm? det märks att man inte gick NA jag har som stora maskiga hål i mig så jag bläddrar tillbaka och läser om och läser om men vill passa på nu när jag är lite drogad för annars har jag så svårt att ta in nya ämnen, är lite adhd-ig bilden har jag sålt: den föreställer ungas situation på bostadsmarknaden

3 Comments:

Blogger deeped said...

"Märk världen" är nog världens "saktaste" bok... jag har ägt den i fem år och inte kommit mer än en tredjedel av den :)

12/05/2005 08:21:00 em  
Blogger Space babe said...

Samma här. Dessutom saknar jag respekt för Nörretrender sedan jag såg honom på ett seminarium på Kulturhuset och han satt och snackade om att "negrer har mycket bättre rytmkänsla". Felfelfel, jag har minst lika mkt rytm i kroppen utan att vara neger. T ex.

12/05/2005 09:20:00 em  
Blogger Space babe said...

Är det NÅGON som läst boken i sin helhet ö h t?

12/05/2005 09:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.