torsdag, december 15, 2005

jennyholzerjulklappar och ängsliga kalsonger

Vill gärna lägga ut min Grim Fandango&Psychonauts text här- men törs inte. Aftonbladet kanske blir sura då- för även om den redan har publicerats i Lo-tidningen där ni kan läsa den- så har ju inte AB tagit in den ännu- och Psychonauts är dessutom försenat till februari. Dikten är publicerad här. Synd: jag ville ju inspirera folk att köpa dem som julklapp. En annan inspirerande julklapp är dessa Jenny Holzer- skyltar som jag köpt på teknikmagasinet: rullande namnskylt heter den: man kan programmera den med egen text; eller sno någon från Holzer (murder has its sexual side, protect me from what i want, men dont protect you anymore etc) vet inte vad jag ska köpa till martin...kommer bara på saker som VI behöver, tex bra vinglas, goda viner, god choklad, champagne, Att köpa böcker känns trist för vi läser så mycket ändå...kläder är kul men vi sa att vi skulle vrålshoppa efter jul istället... Stod faktiskt och höll i kallingar designade Jochum Nordström i shopen på Moderna Museet och var på vippen...men när jag gick mot kassan så ändrade jag mig. "Ängsligt" var ordet som kom för mig. Det var så rätt så det blev fel. Det är ett ord Martin använder. Det kan vara "ängsligt" att köpa presenter i affärer på Skånegatan. En ängslig människa bor helst på Nytorget, har barnvagn med tre hjul och dricker kaffe ur Stig Lindberg koppar. Wigerdahl med second handaffär i hörnan Krukmakargatan/torkel knutsson är urtypen för en ängslig människa. Plastlampa och kobratelefon rules. Alltså: inga kallingar till Martin Ps GRIM FANDANGO i AFTONBLADET. Notera hur" räddade mig från galenskap" i brödtexten blev "räddade mitt liv" i rubriken Ds

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Henrik schyffert är nog den mest ängsliga...det framkommer både i hans stand up och hans karaktär i "fyra nyanser"

12/16/2005 09:44:00 em  
Blogger Ana said...

Fan vilken bra recension du skrivit om dataspelet (i länken "annan tidning")! Och affärerna på Skånegatan innehåller en hel del ängsliga prylar, det håller jag med om! Säkert en del saker som Kellerman-wannabes skulle gilla, hehe.

12/16/2005 11:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.