lördag, februari 25, 2006

Risgrynsgrötslördag men sol

Om en kort stund drar jag till Bromma flygplats med Frallan som ska till faster i Eslöv över lovet. Det är sol ute- det är bra. Martin är sjuk, sitter i köket och försöker kvickna till liv. Ville och Alice spelar "need for speed". Olle...rusar runt och letar efter olika grejer, riddarutstyrseln tex. Han har sett "PHRISCHTI" dvs Grinchen, med Jim Carey. Jag vägrar göra frukost före sju. På med videon, jag håller fast Olle med benen och somnar om. Vi har ätit risgrynsgröt som jag handlat i plastkorv: 3 stycken för 15 kronor. Jag ska träna i dag och i kväll ska jag göra en klassisk porterstek.( koka rostbiff i porter, soja, enbär lök, vitlök etc) . Sås och potatis därtill. Jag saknar en kompis som jag gjort slut med. Fast egentligen var det hon som gjorde slut med mig för länge sedan. Jag är så fast i gamla känslor och klamrar mig kvar vid folk som inte hänger kvar vid mig. Varför gör man det? Känner mig som en unge känslomässigt, aldrig äldre än....tio...

6 Comments:

Blogger Morelli said...

Veggon, dottern, AKA Alice

2/25/2006 10:57:00 fm  
Anonymous Anonym said...

vem e frallan???

2/25/2006 11:01:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Godmiddag! Vi ska göra lergryta med fläskfile och sparris. Har du läst nåt av Gennadil Ajgi, en rysk poet med schamanursprung som nu avlidit. Det står om honom i SVD kultur, verkar intressant.
Isapisa

2/25/2006 03:31:00 em  
Blogger IDA said...

Jag har en kompis som jag gjort slut med flera gånger också. Men så fort jag träffar henne igen (vilket inte ar mer än typ vartannat år) så blir jag så jävla förälskad i henne igen det är helt sjukt, sen får jag göra slut igen för hon är verkligen inte hälsosam. Det är som en passionerad kärlekshistoria och man blir kär och det gör ont för att det inte funkar om och om igen i tio år nu... Mycket värre än alla killar jag haft!

2/26/2006 10:55:00 fm  
Blogger Akut Insikt said...

Porterstek. Haha. Läs vad jag skrev på min blogg den 24 januari i år.

http://akutinsikt.blogspot.com/2006/01/nu-skall-jag-bertta.html

2/27/2006 12:25:00 em  
Blogger Morelli said...

MYCKET informativt, akut insikt!

2/27/2006 12:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.