onsdag, mars 01, 2006

Anka fast i skorsten

Eftersom man inte bara får sno saker hur som helst tänker jag berätta för er om en dikt som jag precis läst när jag satt på tunnelbanan mellan Hornstull och Slussen. Dikten hette HOMOSEXUALITY och den handlar om en anka som kommer neddimpandes och fastnar i skorstenen i sovrummet där poeten är med sin kille. Han lyckas till slut få loss den , slåss med den, öppnar fönstret, släpper ut den och går naken tillbaka till sängen. Poeten heter Henri Cole. Prima dikt. Sedan råkade jag äta lunch med en skallig dam på Ringen, Biggan. Hon åt ensam som jag och hon berättade att hon genomgår strålningsbehandling på SÖS. Vi hade så trevligt. Fast hon sa att hon var håglös och att inget smakade gott. Hoppas jag ser henne igen. Hon hade precis köpt gångstavar och längtade efter våren. Hon gillade min vita mössa med paljetter. Jag gillar gamla..Now: back to work. Andra bloggar om: , , , ,

4 Comments:

Blogger Akut Insikt said...

Ringen... det var som fan... då kanske vi har setts... äter lunch där också ibland.

Sushin där är fenomenalt bra.

3/01/2006 03:19:00 em  
Blogger Morelli said...

juggesushin ja? eller rättare: machojugge-sushin, för man blir mätt på den...den är helt okej.

3/01/2006 05:26:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det är underbart med sådana tillfälliga möten. Men det är inte alla som är öppna för sådant. Men att få höra om en annans livsöde så där är fantastiskt.
Isapisa

3/01/2006 06:02:00 em  
Blogger Akut Insikt said...

Japp. Juggesushin. Det blev liksom lite kalkonartat när de anställde en asiat för inte så länge sedan. Hon stod i kassan men kunde ingen svenska. Typ. Jävla värdo, men nu är hon borta. Tror jag.

3/02/2006 08:34:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.