måndag, oktober 02, 2006

Hjärnskadade bättre än andra

Det ska jag inte skriva om och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det Men kanske om hjärnan...om att hjärnskadade människor i bland tar bättre ekonomiska beslut än vi icke-hjärnskadade nej för svårt och inte det och inte det och inte det inte det och inte det och inte det "humor, sex och religion är kungsvägar till människans inre" sade Dan Wolgers i en intervju jag läste någonstans nyss. Det var bra sagt, så är det nog. Men det är ju redan sagt . Kväkarna kanske? Jag gjorde ju en intervju med en mysig kväkargubbe på Söder. Lever han? I liked him. He was pious. I like pious. Min cykel? Hur den låter när jag bromsar? Sleeper Cell? Syrran sa att den var bra. Någon annan skrev att någon skrev att den var politiskt inkorrekt men inte hade fattat någonting. Vem? Avsnitt sex? Redan? Har inte sett på teve på flera månader. Började se Capote i går. Den verkade ju bra, fast är han inte lite för ful för att spela en huvudroll ursäkta mig. En hel sektion på Akademibokhandeln heter ESOTERICA. Intressant. Det ges ut SÅ MYCKET böcker. Stod ett tag och höll i ”Kapitalets Mysterium” av Hernaldo de Soto och ”Freakonomics” . Ställde oinitierade frågor till killen i infodisken på Ekonomi-avdelningen. Han var måttligt road. Fattade att jag var ett ekonomiskt pucko. Pekade på en bok de har på handels första terminen med en massa tabeller i. Jag frågade om de inte hade mer filosofiska böcker om pengar typ ”Räntans själ” och så vidare men han skakade på huvudet och pekade bort mot Esoterika avdelningen, nej det gjorde han inte, han hänvisade till Psykologi avdelningen och jag sa att det var Pengar jag var intresserad av. Nej inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det och inte det men hjärnan ja och pengarna och hjärnan och pengarna och

9 Comments:

Blogger deeped said...

Jag vill läsa Freakonomics. Och de Soto har sina ljusa stunder...

10/03/2006 01:29:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är säker på att HAL-9000 är den bäste ekonomiske rådgivaren. Han tar aldrig fel.

10/03/2006 04:42:00 fm  
Blogger Eva-L said...

Freakonomics låter kul. Min första ekonomibok var Klas Eklunds Vår ekonomi. Jag vet inte men den kanske är bra att börja med.Jag tror du cyklar förbi mig på vägen till stan. Du kan få låna den.

10/03/2006 08:10:00 fm  
Blogger Morelli said...

hej hej alla! eva, tack! fast jag har den OCH har läst den för tio år sedan-
jag fattar ändå inte riktigt mekanismerna bakom kapital & varför pengar "funkar" dvs att vi alla tror på pengars värde.

10/03/2006 08:30:00 fm  
Blogger Eva-L said...

Kanske George Soros vet.

10/03/2006 10:13:00 fm  
Blogger Morelli said...

ja, det måste vi ju kolla, han kan ha skrivit något i frågan

10/03/2006 10:23:00 fm  
Blogger Hanna said...

Kanske tror vi på dem för att de funkar? Som Newton och såna lagar. Så länge det funkar använder vi dem. Tills en Einstein kommer och säger att egentligen var det helt tvärtom.

10/03/2006 10:35:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Philip Seymour Hoffman är inte för ful för att spela en huvudroll, han är ett geni!

Om du sett Kobras specialavsnitt om Capote hade du sett vilken kopia av den riktige Capote han lyckas göra sig till. Den riktige Capote var nästan ännu fulare. Jag vill också se filmen!

10/03/2006 01:25:00 em  
Blogger Hanna said...

Jag har sett filmen. Mkt bra och tänkvärd!

10/03/2006 04:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.