onsdag, februari 21, 2007

Lokaljournalistik och pensionsprognos

Kennys Grill- Örnsberg har helt okej thaimat. Jag åt wokad kyckling med grönsaker och chili. Jämte kebab har de serverat thai där i ett och ett halvt år men det har alltså gått mig förbi. Trevlig personal dessutom.
Fick på omvägar höra att gamla (Para-)Diset där Pia Degermark hänger i bland har 0 kronor i kassa per dag och kan köpas för 2 miljoner kronor. (Hmmm....?) Jag tror stället har potential. Det är ett vackert ljus på eftermiddagen och Taxi Kurir ska flytta till industriområdet nedanför. Och det byggs bostadsrätter. Men jag är ju ingen restaurangutvecklare i detta liv. Tyvärr.
Jaha. What else? Pensionsprognosen damp ned häromdagen. Det ser dystert ut: Med 2 % tillväxt får jag 7600:- i månaden om jag går i pension vid 61 år. Vid 65 får jag 10 400 kronor och vid 70 år -16 000:-.
Men vem VILL gå i pension å andra sidan? Pension är för mesar.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pensionsprognoser är för veklingar
Ännu en sanning. Isapisa

2/21/2007 04:27:00 em  
Blogger Smarta Sara said...

Å får du så mycket? Som överliggare på universitetet i kombination med tre långa föräldraledigheter blandat med underbetalt kulturarbete ger vid 65 års ålder 8000 i månaden.

men hittills har jag levt ett RIKT liv, dock ej monetärt betraktat

2/22/2007 06:34:00 em  
Blogger Morelli said...

jag med sara. Men du o jag kan ju hänga med varandra då...eftersom vi har ungefär samma summa att röra oss med...jag kan bjussa på fika på 7/11 om det finns kvar..:-)

2/22/2007 07:30:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Jag vill också bli bjussad, jag får bara 7000kr.

2/22/2007 08:49:00 em  
Blogger rosa fluff said...

fan, jag som tänkte bli kulturtant.

2/22/2007 08:50:00 em  
Blogger Morelli said...

elle; jag vet inte hur kulturtanter gör...de som bor i stora hus på gotland & dyl Möjligen är de gifta med kultur-gubbar med högre pension...
förresten kan vi festa till det med muffins också som michael segerström gör i darling..

2/23/2007 07:19:00 fm  
Blogger rosa fluff said...

Det känns som att kulturtanter alltid är singlar och bara umgås i flock med andra kvinnor.

Jag kan baka lite muffins själv, så blir det billigare i längden, men du kanske kan bidra med en slant till mjölet.

2/24/2007 04:08:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.