torsdag, mars 02, 2006

Godnattsång

Var vill du vara lilla frö? Jag vill till sommarmorgonens varma asfalt Jag vill till ljus genom färgat glas Jag vill till filmjölk och till att de andra sover Jag vill till vakna först och vara vaken Jag vill till barfota och tovig Jag vill till barr och björk Men vad vill du vara lilla frö? Jag vill vara fågel Jag vill vara vind Jag vill vara överallt och ingenstans Jag vill komma bara som en doft över havet Allt det ska du få- men inte än Först måste du leva och bli rynkig Först ska du se de små bli gamla och torra Först ska du se historien skrynkla sig i fler veck än du kan ana Du ska inte vara ledsen över livet Du ska inte redan sörja livet Döden kommer sen Då blir det andra bullar! Men jag vill till helhet och det stora! jag vill inte jobba på databolag! Jag vill inte bestämma över andra! Jag vill inte vara arg på de levande! jag vill vara fågel och ha starka vingar Men lilla frö, du har ju natten att flyga Ja, det är om natten det flygs Där hälsas det på sommarmorgonens varma asfalt Där finns det filmjölk Där sover de andra Där är husets östra gavel solbenådad Där sjunger Pugh Där badar hamstrarna

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fantastisk, Underbar.

3/03/2006 03:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.