fredag, december 23, 2005

Kvällen före julafton

Olle har gjort fantastiska tomtar på dagis som jag försöker rädda till eftervärlden. Han vill helst springa runt med dem och banka med dem och dra loss skägget...vi blev nästan osams nyss...men nu står de- för tillfället fredade- i köksfönstret. Barnen kollar julkalender, Martin gör det sista med maten (färdigköpt grillad kyckling med lite grädde och soja o buljong, tomat o löksallad med mycket balsamvinäger, ett glas rött till oss och kanske julmust till kidsen) Vi är sams just nu men lite oroliga inför i morgon. Vi vill vara sams men man vet inte vilka oväder som kan blåsa upp. Jag sa till Martin att vi får ha dubbelt så god karma som vanligt och balansera upp eventuell neggokarma som kan komma att blåsa in från vissa håll.... All paket är inslagna, granen står på plats, tryfflarna är rullade, linnet struket, golvet rent, det luktar apelsin o hyacint... På Små Smulor i Liljeholmen där jag hängde en stund mellan halv två och två var det en spansktalande pappa med tolvårig son. Pappan luktade sprit och de köpte CD singlar för 1 krona styck. Jag stod och kollade på skivor och var arg på pappan förstås. Men tänkte sedan att man KAN lukta sprit efter en öl eller ett glas glögg- det brukar JAG själv göra när jag kommer hem från krogbesök i bland... Själv köpte jag en extraklapp, en CD med hits från 1994 till A som föddes då....(10 kronor). Nu går jag till köket: god jul

1 Comments:

Blogger deeped said...

God jul själv kära vän!

12/23/2005 10:58:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.