fredag, december 30, 2005

Om emigrationen

Jag vill att alla polacker flyttar härifrån Jag vill inte ha polacker här Jag vill inte se polacker springa runt här Jag vill att de ska bort Jag vill att alla iranier flyttar härifrån Jag vill inte ha iranier här Jag vill inte se iranier simma runt här Jag vill att de ska bort Jag vill att alla bosnier flyttar härifrån Jag vill inte ha bosnier här Jag vill inte se bosnier åka skateboard här Jag vill att de ska bort Jag vill ha det lugnt och skönt Jag vill att alla engelsmän flyttar härifrån Jag vill att alla amerikanare flyttar härifrån Jag vill att alla norrmän flyttar härifrån Och att alla tyskar, danskar, italienare fransmän, egyptier och algerier Och att alla svenskar flyttar Ja, jag vill att alla flyttar härifrån Jag vill ha det lugnt och skönt Jag vill ha det här landet för mig själv Jag vill vandra ostörd Jag vill vandra ensam Jag vill höra kvarglömda kaffekokare surpla genom köksfönster

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Baby! Jag håller med. Låt dem alla försvinna och lämna oss ensamma med ett fortsatt rikt utbud av kultur, shopping, glutting och god mat. Vad gäller lönsamheten för de näringsidkare som ska tillhandahålla allt detta till dig, mig och några av våra nära vänner, så tycker jag att de kan ställa upp. För den goda sakens skull...

12/30/2005 05:54:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.