fredag, december 30, 2005

roliga historier

"Kvinnans kärlek lär efter den sista analysen innehålla femtio procent brunst och femtio procent hat." sade Strindberg. Kul sagt. Det stämmer dessutom ibland. Såg en bit av "Artistrocrats" i går. Mycket lärorik film. Samma skämt om och om igen. Ibland vidrigt, ibland riktigt kul beroende på vem som levererade det. Skämtet verkar alla amerikanska komiker känna till och de kunde alla improvisera kring det, som vore det en låt av Coltrane. Storyn är följande: en man vill visa upp sin show (an act) för en cirkusdirektör eller teaterdirektör. Han och hans fru går ut på scenen, tar av sig alla kläder, ligger med varandra, sedan bajsar frun i en hink, sen kommer sonen ut o sätter på mamman, dotter kommer ut och suger av pappan, sen kommer farmorn och hunden och alla kissar och bajsar och sätter på varandra och krälar runt i kräks- här säger komikerna vad de tycker är lämpligt inom områdena kiss, bajs, kroppsvätskor, incest, tidelag osv. När de är klara frågar teaterdirektören: "vad kallar ni den där showen? varvid pappan stolt svarar: the Aristrocrats! Kul? nja..inte särskilt väl men när några komiker drog det framför kameran i går garvade jag faktiskt... jag ska förresten leta rätt på någon "roliga historier" sajt eller bok. Nu när rätt att vara stand uppare så kanske man ska slå ett slag för den otidsenliga och lite töntiga: roliga historien. Jag har kunnat massor men de ligger i ett stängt rum i huvudet...tidelag och skämt som man först tror är rasistiska och sexistiska ligger mig särskilt varmt om hjärtat...fast jag kommer inte i håg några....bara en som jag drog för ungarna i bilen härom dagen: En gammal tant står vid spärren på T-centralen och ska åka till Fittja. Precis när hon ska betala tappar hon rösten hon hinner bara säga..."jag ska till" och börjar sedan gestikulera vilt och peka sig själv mellan bena...Hon får inte fram ett ljud men hon pekar febrilt. Killen i spärren (en invandrare förstås) sitter lugnt och tittar på..sedan säger han..AHA...Ni ska till STORA MOSSEN. jag skrattade jätte mycket själv...

1 Comments:

Blogger Space babe said...

Carin: Haha!

Jenny: Den filmen vill jag se. Sen vill jag även ha fler roliga historier, men inga om risapor!

12/31/2005 03:13:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.